COM AFECTEN ELS VIRUS A L'OÏDA? - fundacionsalesa.org

COM AFECTEN ELS VIRUS A L’OÏDA?

Tot i que ja es compta amb més dades i amb una major experiència sobre aquest virus, encara no existeixen evidències científiques que la Covid19 , pugui arribar a afectar l’oïda de les persones. Tot i això, sí que hi ha altres que, a través de les vies respiratòries, poden arribar a fer-ho a l’orella mitjana. Aquesta secció del canal auditiu és una de les parts més vulnerables, pel que qualsevol tipus d’infecció , com la Otitis Mitjana Serosa, pot comprometre la salut auditiva , generant tot tipus de danys.

Pot la Covid19 provocar una pèrdua auditiva?

Existeixen certes infeccions virals, que estan vinculades amb la pèrdua auditiva. Aquestes en alguns casos generen una patologia que es coneix com “Hipoacúsia sobtada”, i es desencadena en sofrir una inflamació en la còclea o en el nervi auditiu.

Prenent com a referència el que s’ha esmentat, és possible que, en els casos més greus, una persona infectada de la Covid19, pugui experimentar símptomes similars. Començant per una gran inflamació de l’orella i patint fenòmens microtrombóticos que, podrien alterar la microcirculació de l’oïda interna.

Segons un article publicat a la pàgina web de l’ Associació Nacional d’Audioprotesistes , el Covid19 podria empitjorar els acúfens en el 40% de les persones que els pateixin.