Dades d'interès

Estadístiques

L’hipoacúsia o sordesa és una malaltia de gran prevalença que afecta la qualitat de vida d’un 6% de la població als països desenvolupats. A tot el món s’adapten anualment més de 3 milions d’audiòfons.

D’aquest percentatge, un 1% correspon a la sordesa genètica i la resta està associat a la pèrdua d’audició per factors ambientals (soroll), tractaments farmacològics i a l’envelliment.

A Espanya, neixen 200 sords profunds cada any i més d’un milió i mig de persones pateixen problemes auditius crònics de major o menor grau. Als països industrials, ni més ni menys que una de cada deu persones està afectada d’una disminució de la seva capacitat auditiva.