HOMENTAGE AL PROFESSOR ALFRED BONAVIDA “Una vida dedicada a la Ciència” - fundacionsalesa.org

HOMENTAGE AL PROFESSOR ALFRED BONAVIDA “Una vida dedicada a la Ciència”

Reproduïm el text de la presentació de la pel·lícula, el passat 16 de juny, en homenatge al professor Alfred Bonavida, Dr. en Ciències Físiques, “Una vida dedicada a la Ciència”, a càrrec del Sr. Enrique Salesa Batlle, president de la Fundació Pedro Salesa Cabo i president d’honor de AELFA:

Ens reunim per a retre homenatge a la persona del Dr. Bonavida i a la seva trajectòria professional i humana.

Desitjo agrair a tots la vostra assistència i especialment als membres del Patronat de la nostra Fundació: Dr. Barajas que s’ha desplaçat des de Tenerife, Dr. E. Perelló, Pere Salesa i a l’advocat Fco. López Estrada desplaçat des de Madrid. També al representant del Col·legi Oficial de Físics Josep Baró, als representants de la Societat Espanyola d’Acústica Fco. Daumal i Josep Casamajó, a la representació d’Associació Espanyola de Logopèdia Foniatria i Audiologia i a la degana del Col·legi de Logopedes de Catalunya Mireia Sala.

Felicito els professors i alumnes de La Salle URL per la seva excel·lent labor en la realització del documental de la vida del Dr. Bonavida que veurem a continuació. L’equip dirigit pel professor J. L. Molero ha elaborat aquest excel·lent documental amb la col·laboració dels alumnes.

Haig de destacar del Dr. Bonavida la seva intensa activitat professional tant en La Salle-URL com en els nostres Instituts. Exposaré dos aspectes de la vida professional i humana del Dr. Bonavida. Va realitzar una excel·lent labor tant en la Universitat La Salle com en l’Institut Auditiu Salesa SL amb el suport de la Fundació Pedro Salesa Cap.

Dins de l’àmbit de la nostra Fundació va dirigir de forma molt activa els 26 cursos d’Audiologia que impartim amb Enrique Perelló i J.J.Barajas i jo mateix en el nostre Institut, amb les seves classes magistrals d’Acústica, Electroacústica i la Generació i anàlisi dels sons vocals,

Les anotacions d’aquests cursos, als quals van assistir en total més de 1.200 professionals, van ser la base per a la publicació per l’Editorial Elsevier del nostre Tractat d’Audiologia en dues edicions i un total de 4.000 exemplars.. Aquest tractat està de text en moltes Universitats hispà-americanes.

Les seves conferències sobre generació i anàlisi dels sons vocals i la utilització i interpretació dels diagrames obtinguts amb els sonògrafs Kay Elemetrics Corp. van tenir molta audiència per part del professorat del CSIC, dels departaments de fonètica de les Universitats de Barcelona, Deusto, València, Madrid, etc. Esment especial de la seva col·laboració amb el Departament de Policia Científica de Madrid i els departaments d’identificació fonètica de moltes comunitats autònomes.