MARÇ: MES DE L'AUDICIÓ: PROTEGEIX-TE DEL SOROLL - fundacionsalesa.org

MARÇ: MES DE L’AUDICIÓ: PROTEGEIX-TE DEL SOROLL

Març és considerat el mes de l’audició.

Des de l’any 2007, l’OMS va establir el 3 de març com a Dia Mundial de l’Audició: un dia que busca conscienciar i sensibilitzar sobre la importància de cuidar la salut auditiva i d’acudir a revisions periòdiques per a detectar, de manera precoç, qualsevol problema auditiu.

Enguany, el focus està posat en les conseqüències que té per a l’audició i les oïdes l’exposició a sorolls forts.

Quan parlem de sorolls forts no sols ens referim als que s’originen amb explosions o trets, o pel funcionament de maquinària pesant en una fàbrica, sinó que també hem de fer esment als sorolls d’alta intensitat produïts en concerts, discoteques, esdeveniments esportius, aeroports, trànsit; sense oblidar dels que provenen de l’ús d’auriculars quan escoltem música o vídeos.

Si per raons laborals o d’oci, estàs exposat a aquests sorolls de manera continuada, has de protegir les teves oïdes adequadament. És necessari que facis servir protectors auditius personalitzats.