ruido

26/10/2016

SAVIES QUÈ…..EL SOROLL TÉ EFECTES SOBRE LA SALUT

El soroll té efectes sobre l'audició i sobre altres òrgans i sistemes del cos humà.

El soroll present en l'entorn, tant laboral com extralaboral, pot donar lloc a alteracions auditives temporals (fatiga auditiva) o permanents (hipoacúsia o sordesa).

Els efectes fisiològics que el soroll provoca en l'oïda són les que es descriuen tot seguit.

HIPOACÚSIA: Disminució de l'agudesa auditiva que pot afectar totes les freqüències audibles o selectivament els tons greus o els aguts.

PRESBIACÚSIA: Pèrdua d'agudesa auditiva amb l'edat. Si bé és un efecte fisiològic normal a partir dels 30 anys, és més acusada en persones exposades al soroll.

FATIGA AUDITIVA: Resposta fisiològica de protecció de l'oïda envers sons d'intensitat elevada (>87 dB), que es manifesta amb una elevació temporal del llindar d'audició persistent després d'haver cessat l'emissió del soroll.