05/07/2017

UNA FINESTRA A LA COMUNICACIÓ HUMANA

Considerem molt important aquest nou llibre recentment publicat."The Frecuency Following Response. A Window into Human Communication" de Nina Kraus i col·laboradors.

És notòria la importància de les mesures de potencials auditius de tronc en resposta a estímuls complexos cPEATC .Aquestes exploracions reben ara el nom de FFR (Frecuency Following Response) i en català (Resposta de Seguiment de Freqüència). Són el primer pas per a un estudi cognitiu de la percepció auditiva. L'editora Nina Kraus de la Norwestern University (USA) i col·laboradors aborden en aquest llibre els temes corresponents a aquestes noves exploracions de la via auditiva.

Es realitzen aquestes exploracions amb estímuls verbals tipus da. Són objectives i no invasives i permeten estudiar la transcripció de la paraula i de la música al codi neural.

Un dels capítols està escrit pel Prof. Carles Escera, catedràtic del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Universitat de Barcelona, ​​on disposen d'un equip Duet de la signatura Intelligent Hearing Systems finançat en part per la Fundació Pedro Salesa Cabo.

Aquestes exploracions tenen aplicació en:

1. Estudi de trastorns del processat auditiu en nens (dislèxies-autisme) i en la tercera edat (presbiacusias), facilitant la utilització i valoració dels processos rehabilitadors.

2. Estudi de la percepció de la parla en presència de soroll.

3. Estudi de la capacitat d'interpretació musical. L'experiència musical rebobina el sistema auditiu permetent també una millor interpretació de l'estimulació verbal.

4. Rendiment de la via eferent.

Enrique Salesa Batlle-President de la Fundació Pedro Salesa Cabo